Hoe Hoe Hoe dragi prijatelji. Kraj godine je znak da je ponovo vreme za slavljeničke Rezove gde ćemo vam predstaviti najbolje singlove iz ove kužne dveiljadešesneste godine. Zašto kužne? Izaberite sami.
Za početak dovoljno je što posle ko zna koliko godina novogodišnje raspoloženje neće upotpuniti Dragan Nikolić kome Walkin Đed Mrazovi upadaju na gajbu da Milena zgotvi po neku kafu. Što ne uginu onaj Koka-Kolin medved na primer, da ga pregazi onaj crveni kamion koji vuku irvasi, a vozi pijani Turčin.
No to je samo vrh ledenog brega. Bolje da se ne osvrćemo koji velikani su nas napustili ove godine, da ne padnemo svi u kolektivnu depru. Mislim, svake godine ode neko, normalno, ali ovih 12 meseci ga preteraše. Nego ajde da ne malerišem, ima još par dana fore pa da joj ne dajem ideje. Okrenimo se vedrijim stvarima: ukrasima i samoj proslavi. Centar grada nam je ponovo zašljašteo. Čini mi se da je bila neka priča da nam Beograđani poslali svetleću ispomoć u ukrasima. Lepo… No to se odnosi samo na centar. Ako mrdnete malo dalje ka periferiji ponovo su ubogim svetlom zasijali oni prastari ukrasi koje ustvari nisam siguran ni da su skidali od pretprošle godine. To naravno u delovima grada gde uopšte ima osvetljenja.
Što se tiče proslave, očekuje nas vašar nostalgije uz pompezno najavljeno Bijelo Dugme. Kao prvo: Gorane, da se ne lažemo, ne mož’ to bez Bebeka. Plus, Bregovića smo prošle godine gledali za ovu-našu-jedino-pravu-srbsku Novu godinu kada je navodno poklonio koncert. Recimo da je bilo tako (a nije), izgleda da je na kontu toga sklopio dugogodišnji deal sa gradom pa me ne bi čudilo da ga svake godine gledamo po raznim svetkovinama u nekoj od svojih inkarnacija. Sigurno ste primetili i talas humanosti koji se brzinski proširio Srbijom po pitanju davanja tih novaca u dobrotvnorne svrhe, što je super (da sad ne bi analizirali previše paljevinsku psihologiju Srba). Ovi naši su se diplomatski izvukli i koncertom i miliončetom u humanitarne svrhe (parafnuli ugovor s Bregom još prošle godine, garant, pa nema nazad sad).
Bilo kako bilo… potrudite se da bar na par dana zaboravite život kao takav. Idite gde vam se ide i za šta imate pare. Pijte kolko vam se pije i malo više. Ne donosite novogodišnje odluke jer od toga nema ništa. Srećni praznici, društvo, čitamo se uskoro u 2017.!
P.S. Poseban pozdrav za kolege koji rade za Noleta. Jebiga, braćo, loš nam horoskop. Aj živeli…
Sassja – Jemen
Iako Sassja već uveliko grabi ka novom albumu sa singlovima “Ništa” i “Njemica” koji će naslediti sjajni “Taktički praktično”, ipak je “Jemen” početkom godine poslao sjajnu poruku regionu. O samoj pesmi Sassja kaže: “Jemen mi je vjerovatno najdraža pjesma sa prošlog albuma i jako sam sretna da ste je i vi prepoznali. To je tema koja me nekako najviše boli i o kojoj ću sigurno još pisati. Nadam se da će što više ljudi barem malo promisliti o tome šta i zašto mrze i koliko je to uzaludno. Slobode i ljubavi!”
Nežni Dalibor – Vikendi
Da se krčka sjajno novo izdanje Nežnog Dalibora možemo zaključiti jer se i u prošlim novogodišnjim rezovima našao singl “U slojevima”. Sada vam predstavljamo “Vikende”koji više zvuče kao opelo noćnih izlazaka, nego kao pesma za provod. Frontmen Ivica Marković objasnio nam je kako je do toga došlo: “Imali smo najpre muziku, skoro ceo aranžman, ali još uvek nisam imao nikakav tekst. Mirisalo je da će to konačno biti jedna čisto ljubavna pesma. I svirali smo je tako nekom prilikom na probi u loopu. Ja sam nešto pevušio na nekom kvazi jeziku prizivajući reči. A onda u jednom trenutku naš basista Ljuba naprasno reši da proba neke prateće vokale i pita me mrtav ozbiljan “šta kažeš ovde na refrenu, vikendi?”. Da, da, rekoh, baš to – vikendi. I onda se sve otvorilo, kao pasijans.”
Bjesovi – Skoro 100 %
Iako nije u pitanju klasičan singl sa spotom i sve to, količina emocije koju ova pesma nosi je verovatno i prevelika za smrtničke kamere koje bi pokušale da je prenesu na ekran. Život pesme benda Bjesovi počeo je još ’84-’85. kada su tekst napisali Goran Marić i Zoran Marinković. Zamalo da bude objavljena tek 2009. na albumu “Bolje ti”, međutim, nije ušla u krajnju selekciju jer je, kako kažu, odudarala konceptom. PRAVDA JE KONAČNO ZADOVOLJENA!
Bolesna Štenad – Multietnička atrakcija
Bez mnogo filozofiranja već samo sa jednim ubitačnim rifom i varirajućom strofom “Štenci” su napravili jednu od najzabavnijih pesama godine. Da je mogla naići na oprečne reakcije i pogrešna tumačenja, svesni su i sami članovi benda: “Multietnička atrakcija je nastala u Zmajevom gnezdu, kultnom klubu u BIgzu u kome smo imali probe. Zajedno sa nama jedno vreme tu su vežbali svoje muzičke vještine i istoimeni dvojac, Paribrejkersi i još mnogi bendovi. Sve je počelo kao zajebancija, u pesmi su pomenuti svi nama dragi likovi i ljudi na čijoj muzici smo odrasli i koji su na kraju krajeva uticali na nas. Neki su pesmu shvatili kao zajebanciju, neki kao provokaciju.”
Stereo Banana – Nemoj da znojiš tehniku
Durlanski dvojac krupnim koracima gazi ka zasluženoj popularnosti. “Munje nebjeske” je sjajan album i “Melem” je bio tek početak njegove afirmacije. “Nemoj da znojiš tehniku”vrlo brzo se našla i na VIP-ovoj reklami i nedavno na Bananinom gostovanju na RTS-u u emisiji “Tri boje zvuka”. Svi spotovi do sada su bili pun pogodak. Jedva čekamo novi singl.
Crvi – Lažem i kradem
Kakva stvar i kakva gitarska deonica! Svakom novom pesmom Crvi nam “udaraju čežnju” za tim debi albumom koji će valjda osvanuti sledeće godine. Nedavni gost naše rubrike “Šta muzičari slušaju” Damjan Babić objasnio nam je kako je nastao ovaj interesantni spot: “Lažem i kradem je brzo zaživela kao koncertni hit i nekako se unutar benda javila ideja da bi možda bilo najbolje da se za tu pesmu i uradi spot. U početku, pesma je Minu inspirisala na spot u kom bi priroda podražavala instrumente. Pričali smo sa Acom (direktorom fotografije), i prepoznali da je u osnovi strukture pesme jedan zanimljiv loop, te je Aca predložio da pesma možda ima samo 4 kadra u kojima čovek korača. Mina je pokušala da napravi sintezu prve i druge ideje. Zanimljiv kuriozitet je da je prvi snimajući dan bio u Mininom devetom mesecu, a da su se montaža i post-produkcija dešavali u pauzama dojenja. Minin doživljaj estetike Crva mi je od početka uzbudljiv i tačan. Taj doživljaj podrazumeva da je u spotu prisutna neka zagonetka, ne do kraja dokučiva intriga, i da vizuelnost pomaže muzici, izbacujući njena primarna svojstva na površinu.”
Repetitor – Suženi snovi
Novembar je očigledno mesec osnolac ove liste. Prvi singl sa novog albuma Repetitora je energična (a kako drugačije) pesma “Suženi snovi” u kojoj imamo sve ono što je Repetitor učinilo jednim od najjačih srpskih bendova: buku, bes, energiju i zujanje. U spotu koji je režirao Miodrag Cicović (Straight Mickey) prosto možete da namirišete haos koji ovaj bend projektuje sa bine.
Kandžija i Gole Žene feat. Goran Bare – Pištolj
Sa aktuelnog albuma “Nema labavo” Kandžija i Gole Žene su izbacili već brdo singlova, što spotova, što “Teretana Sessiona”. Jedan od prvih bio je i “Đuro” koji se našao na prošlogodišnjoj listi. Ipak, “Pištolj” je nešto što na prvo slušanje odskače od ostatka izdanja i biće vam dovoljno jedno slušanje da se zaljubite u pesmu. “Dosta drukčiji singl nego ostali na albumu, i dobila je prikladan spot. Inače ne zovemo baš goste al htio sam da refren bude brutalan i moćan k’o nikad, a Bare je tu sjeo samo tako. Spot je inače radio odlični Staša Tomić, uz već stalnu ekipu koja rastura (Sekulić, Srabović i Tot) i odradili su jebeno. Ne bi htio ništa sad puno objašnjavat, svi mogu čuti pjesmu, a tamo smo rekli šta smo htjeli. Fala na podršci svima i nema labavo. Živili”, poručio je Kandžija našem portalu.
Nikola Vranjković – Dve reči
Iako nam je ona lajv verzija pogrešno zavedena na jutubu pod imenom “Sve što mogu reći” ušla svima u DNK u nekom prošlom B.O. životu, konačno je pravda zadovoljena pa je ova stvar (inače se zove “Dve reči“) dobila svoj studijski život i spot. Nikola Vranjković je nedavno u intervjuu za Balkanrock rekao: “Pesmu sam imao smiksanu i spremnu još prošle godine. Snimljen je jedan lep spot za nju. Međutim, nešto se nisu razumeli ljudi iz montaže i ljudi iz režije pa smo digli ruke od svega. Nisam ni planirao da ta pesma dobije spot posle toga jer mi se sve smučilo. Onda sam slučajno s Milenom pričao nešto o spotovima i ispričao joj celu priču i ona mi je rekla da joj pošaljem pesmu da je čuje još jednom. Kada sam joj poslao, rekla je da ima studentski film, koji će jako dobro da se uklopi sa pesmom, samo da nađemo montažera koji to može da isprati. To je i ovaj put, kao i ne znam koliko prethodnih puta do sada, uradio Bojan Dmitrašinović. On je najbolji montažer kojeg poznajem. Možda zato što je bubnjar. Nisam im se mešao u posao, jedanput sam samo bio na montaži i dopalo mi se. Drago mi je što su se Ana i Sergej složili da se od filma izmontira spot.”
Igralom – Vražji sin
Igralom se do sada nisu našli u mesečnim rezovima iz prostog razloga – nisu objavili zvanični singl. A pošto su snimili sigurno jedan od najboljih albuma ove godine (što vam je detaljno objasnio kolega Sergej u recenziji) bila bi zaista nepravda ne uvrstiti ih na godišnju listu. I ne samo to, već bilo koja pesma sa albuma može da se nađe na ovom mestu. Pošto je frontmen Dimitrije Simović bio raspoložen da objasni (odnosno dodatno zakomplikuje) “Vražjeg sina” onda eto, neka bude ta. “Vražiji sin iliti Gde ćeš da pobegneš, gde ćeš da se sakriješ?. Ova pesma, smatram, koreni se u projekciji hladne, autoritativne i mitske figure kojoj treba šala kako bi je odnela, a nosi je čak i kad šale nema. Upravo se pomenuta projekcija – nečega što uvek dolazi po ‘svoje’ – žrtvuje. Ne zbog nekakvog apsolutnog oslobađanja od svakog osećaja autoriteta, već se prava žrtva, ona koja se ovde pominje, ogleda u odgovoru na pitanje – kako ćeš podneti to mesto na koje te vrag vodi, kakav ćeš se vratiti!”
Bonus: Virvel – Poslednji svedok
Ove godine beogradski post-dream-rock bend Virvel proslavio je 15 godina od izdavanja prvog albuma i prvog nastupa. Tim povodom bilo je rođendanskih koncerata, ali je objavljen i novi singl “Poslednji svedok”. Bend uveliko radi na novom albumu, a o “Poslednjem svedoku” kažu: “Pesma je nastala na kućnim sešnima tokom pauze koju je bend napravio 2014/2015. godine, a snimljena je uz pomoć Saše Jankovića kao koproducenta. Poslednji svedok premijerno predstavlja i Dušana Mančića Golmajera kao novog bubnjara Virvela. Spot za pesmu je režirao profesor Jovan Marjanov, uz ogromnu pomoć prijatelja benda, pre svega najpoznatijeg bicikliste 2016. godine, Filipa Martinovića.”
(Tekst objavlje na portalu Balkan Rock)