Neiskorišteni potencijali mladih obrazovanih

Zašto –  socijalno, društveno ili pjesničko poduzetništvo?

Premda su sličnog značenja, ova dva koncepta treba razlikovati, socijalno se veže za kategorije ugroženih ili marginaliziranih skupina u društvu koje nastoje poboljšati vlastiti položaj, dok društveno poduzetništvo na inovativan način rješava i pospješuje probleme zajednice otvarajući nova pitanja i modele u svim područjima važnim za društvenu zajednicu.

Socijalno/društveno poduzetništvo je koncept koji podrazumijeva tri vrlo važne komponente za društvo u kojem živimo. To su:

  1. izgradnja društvenih vrijednosti koje su potpuno devalvirane,
  2. ljudski kapital kao ključni element i ništa manje bitne
  3. društvene inovacije koje će doprinijeti promjeni načina razmišljanja i ekonomskoj prilagodbi tržišnim uvjetima u modernoj ekonomiji.

U posljednje vrijeme, aktualizira se čitav pokret i inicijative u smjeru tzv. “humanističkih inkubatora” na raznim univerzitetima u svijetu.

Dok se mi obično oslanjamo na koncept socijalnog kao oblika promjene i unapređenja života ili privređivanja ugroženih kategorija, čitav niz inkubatora opstaje na poticanju ideja u sferi umjetnosti i promišljanja promjena u okviru studija koji su nekada bili za likove sa margina društva ili “salonskih zabavljača”.

Čitav niz ideja u osmišljavanju ponude i proizvoda, rješavanju problema, kreaciji odjeće i obuće i drugih potreba koje su dio tržišne, ali i specifične lokalne zajednice, mogu biti ideje za razvoj poduzetništva ili priča koje su povezane regionalno, lokalno, gradski čak i kvartovski.

Sigurno da trenutno ne postoji bolje okruženje za razvoj ovih koncepata od prostora Balkana, a posebno BiH koja vapi za mladim kreativcima koji napuštaju zemlju i tako sužavaju prostor za oslobađanje kreativnog  potencijala koji nose mladi ljudi što čini odgovorno i slobodno djelovanje.

Upravo stoga je socijalno poduzetništvo ključni koncept koji može premostiti i zaustaviti negativne pojave i omogućiti bolje i pravednije upravljanje resursima, naročito u BIH koja nije izašla iz tranzicije niti se prilagodila novim uvjetima rada.

Socijalno poduzetništvo je sigurno najvažniji koncept za djelovanje u narednih 3-4 godine kao oslonac za provedbu željenih promjena.

Pet koledža najsklonijih poduzetništvu za razliku od tehnoloških fakulteta:

  1. COOPER UNION – Obavezna nastava Principi dizajna za studente strojarstva
  2. MIDDLEBURY COLLEGE- U četverotjednom intenzivnom programu mentorsku ulogu je imalo više od 40 poduzetnika Davea Burwicka CEO Peet's Coffee and Tea
  3. COLORADO COLLEGE- Institut inovacija pokreće tjedne radionice za stjecanje osnovnih znanja o pokretanju tvrtke.
  4. BENNINGTON COLLEGE- Studenti često pokreću tvrtke u sklopu radnog roka, sedmotjednog nastavnog programa i uvjet je za stjecanje diplome
  5. MOREHOUSE COLLEGE- Tu je studirao Martin Luther King. Svake godine, priređuje izložbu inovacija studenata tradicionalno afroameričkih fakulteta i manjinskih institucija.
Facebook
Twitter
LinkedIn